رفع اشکال در فعال سازی پروین


درصورتی که هنگام اولین اجرا و فعال سازی پروین دچار مشکل شدید. به مراحلی که در زیر توضیح داده شد‌ه‌است توجه نمائید.

 

رفع اشکال در فعال سازی پروین

اگر نمی‌توانید شماره سریال و یا کد فعال سازی پروین را در جای مورد نظر (در پنجره فعال‌سازی) تایپ کنید. می‌بایست ابتدا کلید CapsLock خود را خاموش نموده و سپس ویندوز خود را (با استفاده از کلیدهای Alt+Shift) در حالت انگلیسی قرار دهید. سپس می‌توانید بدون هیچ مشکلی شماره سریال و کد فعال‌سازی را تایپ نمائید.

اگر از ویندوز ویستا، Win7 و Win8 استفاده می‌کنید و هنگام اجرای پروین با مشکلاتی از قبیل عدم نمایش کد نصب (Computer Code) و یا پس از ورود کد فعال‌سازی با پیغام (Couldn’t save the config) مواجه شدید، بدین معنی است که ویندوز، شما را بعنوان مدیر سیستم نمی‌شناسد. و لازم است که پنجره فعال سازی پروین را بسته و یا از پروین خارج شوید. سپس برروی آیکون پروین در دسکتاب راست کلیک کرده و گزینه (Run as Administrator) را انتخاب نمائید.

درصورتی که به هر دلیل این گزینه وجود نداشت و یا باز با مشکل قبلی مواجه شدید طبق دستور زیر عمل کنید.

تغییر سطح دسترسی به پوشه پروین:

مربوط به فعال سازی پروین

ابتدا از طریق MyComputer به آدرسی که پروین نصب شده است رفته
مانند: C:\Program Files (x86)\ParwinType
و یا C:\Program Files\Hamoonsoft
و برروی پوشه ParwinType و یا HamoonSoft راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

  1. سربرگ Security را انتخاب کنید.
  2. به آدرس پوشه در بالای سربرگ دقت کنید که همان مسیر نصب پروین باشد.
  3. دکمه Edit را که در وسط پنجره قرار دارد را کلیک کنید.

  1. از قسمت بالای پنجره باز شده گزینه Users را انتخاب کنید.
  2. از قسمت پائین پنجره گزینه Full control را انتخاب نمائید.
  3. برای تائید عملیات دکمه Apply را کلیک کنید.

سپس تمام پنجره های باز شده را ببندید. و برنامه پروین را بدون هیچ مشکلی اجرا، و فعال‌سازی نمائید.