فونت مُد – پروین 2013

فونت مُد (Mode) دارای حالتی است که در حرکت قلم آن یکسری دوایر متصل به هم دیده می‌شود.

اگر بر روی این فونت استایل‌های مرواریدی (Pearl) فوتوشاپ را اجرا کنیم، کلمات را بصورت زنجیره‌ای از مرواریدهای غلتان خواهیم دید. هرچند اجرای استایل مروارید بر روی این فونت، تجربه و تسلط بالایی را می‌طلبد.

فونت مُد برای سه بعدی‌سازی در برنامه 3Ds-Max (و یا برنامه‌های مشابه) بسیار مناسب است، اما باید توجه داشت دوایر متصل به هم بصورت زنجیره‌ای از استوانه‌ها درنیاید. مگر اینکه هدف طراح رسیدن به چنین طرحی بوده باشد.

اتصال دوایر در این فونت برای اجرا بر روی شبرنگ کمی ضعیف است و بهتر است برای چنین کاری استفاده نشود، بویژه اگر بصورت تک‌رنگ و بدون خط دسن (OutLine) اجرا شود، جلوه خوبی برروی شیشه نخواهد داشت.

بهترین فضا برای استفاده از این فونت، نوشتن جملات حداکثر تا سه کلمه و حتما به صورت درشت نویسی شده بر روی جلد مجلات مد، کاتالوگها و پوسترهای تبلیغاتی در زمینه مد، جواهر، گالری‌ها و مزون‌ها می‌باشد.

توجه داشته باشید درصورتی که از سایزهای کوچک فونت مُد استفاده شود، به سختی می‌توان استایل مروارید را با کیفیتی قابل قبول بر روی آن اجرا نمود.

در استفاده از این فونت توصیه می شود، که از ترکیب رنگهای روشن برای متن، و رنگهای تیره‌تر (با کنتراست مناسب) برای پس زمینه استفاده شود.

این فونت به همراه اعراب و حروف انگلیسی با همان ویژگیهایی که در بالا ذکر شد ارائه شده است. البته اعداد انگلیسی را ندارد.

فونت مُد از تاریخ 13-07-2012 در دسترس کاربران پروین 2012 و 2013 قرار گرفته است. این دسته از کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش کاربران، فونت مذکور را دانلود نمایند.

جهت دریافت اطلاعات آموزشی و تخصصی فونت، در بخش «کاربران پروین» عضو شوید.